Inbound sales
Inbound sales Met de komst van het internet is het klantgedrag veranderd: de toegang tot informatie geeft kopers de macht. Prospects informeren zich via onafhankelijke kanalen, zijn beter op de hoogte en treden pas in de laatste fase van het aankoopproces met een verkoper in contact. Het gevolg: een mismatch tussen tactieken van verkopers en verwachtingen van kopers. En de noodzaak voor een andere aanpak. Proti Concepts marketing & consultancy gaat u hierbij helpen. Identificeer kansen in de markt Veel salesmedewerkers hebben onvoldoende scherp welke kopers actief zijn in het aankooptraject, met een willekeurige benadering als gevolg. Als Inbound verkoper definieer je actieve kopers in jouw focusmarkt — zij die behoefte hebben aan een oplossing. Vervolgens geef je prioriteit aan de opvolging van kopers die ver zijn in het aankoopproces. Het resultaat is een selectie van Marketing Qualified Leads (MQL’s). Ga het gesprek aan met de juiste leads Koude e-mails en telefoontjes met een generieke pitch werken niet meer; een gepersonaliseerde benadering wel. Help kopers met waardevolle inzichten, tips en kennis. Stel vanuit een dialoog de uitdagingen vast en onderzoek oplossingsrichtingen. Op die manier kun je goed vaststellen of je waarde kunt toevoegen met je bedrijf. Het resultaat: een selectie van Sales Qualified Leads (SQL’s) waar je tijd aan gaat besteden. Onderzoek of er voldoende basis is voor een winstgevende samenwerking Traditionele verkopers schieten direct in een generieke presentatiemodus als een lead zijn interesse kenbaar maakt, terwijl Inbound verkopers onderzoeken of een samenwerking vruchtbaar zal zijn. Met een verkennende benadering krijg je doelen van kopers scherper en bouw je aan de relatie. Samen ontdek je of de oplossing die jij aanbiedt aansluit bij de behoefte van je klant. Het resultaat: een selectie van opportunities. En als je lead geen opportunity is, ook geen probleem. Zo besteedt je je kostbare salestijd aan die bedrijven waar jij van waarde kunt zijn. Sluit meer deals met een gepersonaliseerde aanpak Een presentatie die is toegespitst op de bedrijfssituatie van je koper resoneert beter dan een generieke pitch op de autopiloot. Je gebruikt de informatie uit de verkennende fase om binnen de context van je koper te communiceren. Geef je klant advies over hoe je oplossing zal helpen om de business doelstellingen te realiseren. Het resultaat: meer nieuwe klanten of nieuwe omzet. Ontdek hoe je meer deals sluit met onze inbound sales leads. Ons team van specialisten bestaat onder andere uit strategen, creatieve marketeers, designers, online specialisten en samen met dit team bouwen we dagelijks aan innovatieve campagnes, optimaliseren we Google AdWords campagnes, verhogen we website conversies, begeleiden we onze klanten in zoekmachine optimalisatie, werken we mediaplannen uit en ontwikkelen we social media content. Proti Concepts marketing & consultancy is een full service online marketing bureau. If you can dream it, you can do it!
De macht in het verkoopproces is verschoven van verkoper naar koper
STOP MET HET VERSPILLEN VAN JE TIJD AAN DE VERKEERDE LEADS
Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Laat u gegevens achter middels het contactformulier of neem hiervoor vrijblijvend contact op met Werner Hulsman; mobiel +31(0)641842512 of via werner@provecho-beheer.nl